Vitamin D – Pogosto zastavljena vprašanja

Kakšna je razlika med vitaminom D2 in vitaminom D3?

Vitamin D tehnično dejansko ni vitamin. Je skupinsko ime za maščobe topne prohormone ali predhodnike hormonov z običajno malo hormonsko aktivnostjo. Za človeka sta pomembni dve vrsti vitamina D: vitamin D2 (ergokalciferol) in vitamin D3 (holekalciferol). Vitamin D2 rastline proizvajajo naravno. Vitamin D3 najdemo v živalskih virih, telo pa ga proizvaja, ko je koža na sončni svetlobi izpostavljena ultravijoličnemu sevanju (zlasti UVB žarkom). Vitamin D2 in vitamin D3 se v telesu pretvorita v aktivno obliko vitamina D.

Kako nastane vitamin D, ko smo izpostavljeni sončni svetlobi?

Postopek vitamina D v telesu deluje na naslednji način: ko koža pride v stik z UV-B sončnimi žarki, se del holesterola, ki je v telesu, podvrže fotokemični reakciji, zaradi česar nastane provitamin D3. Nato se ta provitamin D3 v jetrih in ledvicah pretvori v holekalciferol in nazadnje v kalcitriol.

Kakšna je povezava med kalcijem in vitaminom D?

V črevesju vitamin D spodbuja absorpcijo kalcija iz prehrane. Na primer, vitamin D zagotavlja prisotnost dovolj kalcija za povečanje moči in gostote kosti in zob. Ker se večina vaše kostne mase kopiči od rojstva do + – 18 let, je v tem obdobju potreba po vitaminu D in kalciju zelo velika.

Je jemanje preveč vitamina D škodljivo?

Ker je vitamin D v maščobah topen vitamin, se shrani v maščobnem tkivu telesa in ga je težko zapustiti. Posledično obstaja tveganje, da boste vzeli preveč vitamina D, če boste vzeli previsoke odmerke. Priporočljivo je, da zaužijete največ 4000 ie (100 mcg) na dan. Izpostavljenost samo sončni svetlobi ne more povzročiti prevelikega odmerjanja vitamina D.

Kako naj vem, da imam pomanjkanje vitamina D?

Pomanjkanja vitamina D ne morete začutiti takoj. Lahko menite, da se je vaša naravna odpornost zmanjšala. Pomanjkanje lahko z gotovostjo dokažemo s pomočjo krvnega testa pri zdravniku, ki določa raven 25-hidroksivitamina D v krvi. Vrednost krvi je izražena v nmol / l ali ng / ml. Vrednost, nižja od 30 ng / ml, pomeni, da imate očitno pomanjkanje vitamina D.

Klikni in preveri ponudbo Metagenics – Vitamina D ▶  https://vitabaros.si/oznaka-izdelka/d-vitamin/

Koliko vitamina D vzeti?

Referenčni vnos vitamina D na dan se razlikuje glede na starost in potrebo . Vrhovni zdravstveni svet določi splošna priporočila za starostno skupino. Obstajajo tudi največje količine vnosa, ki jih določi EFSA (Evropska agencija za varnost hrane).

 

2000 IE Hólekalciferóla =  1 žvečljiva tableta na dan  = Metagenics Vitamin D 2000IU 84 žvečljivih tablet (20g) https://vitabaros.si/izdelek/metagenics-d-vitamin-2000iu-84-zvecljivih-tablet-24g-prehransko-dopolnilo/

14000 IE Hólekalciferóla = 7 žvečljivih tablet na dan  = Metagenics Vitamin D 2000IU 84 žvečljivih tablet (20g) https://vitabaros.si/izdelek/metagenics-d-vitamin-2000iu-84-zvecljivih-tablet-24g-prehransko-dopolnilo/

Pomanjkanje vitamina D?

Pomanjkanje vitamina D je zelo pogosto. Le majhen odstotek vitamina D zaužijemo s hrano (20%), saj imajo živila na splošno manjšo količino vitamina D v primerjavi s proizvodnjo vitamina na ravni kože. V maščobnih ribah (npr. Losos, sled, sardele), jetrih (iz piščanca ali teletine), olju iz polenovke in rumenjakih najdemo veliko holekalciferola. Zelenjava na splošno vsebuje malo vitamina D (ergokalciferol). Glavni vir vitamina D torej ni hrana, temveč izpostavljenost sončnemu sevanju. Vsi veliko premalo preživimo na sončni svetlobi, zato se pomanjkanje pojavlja zelo pogosto. Več kot 95% prebivalstva zaradi nezadostne absorpcije tvega pomanjkanje vitamina D *.

* Moyersoen et al. Vnos v maščobah topnih vitaminov v belgijski populaciji: ustreznost in prispevek živil, obogatenih živil in dodatkov. Hranila 2017; 9: 860.

Obstaja več rizičnih skupin za pomanjkanje vitamina D:

  • Kdor večino časa preživi v zaprtih prostorih in nima dovolj sončne svetlobe
  • Temnopolti:  Povečana količina melanina v koži otežuje proizvodnjo vitamina D.
  • Ko uporabljate zaščito pred soncem:  Ta izdelek blokira UVB žarke in preprečuje tvorbo vitamina D.
  • Med nosečnostjo in dojenjem obstaja povečana potreba po vitaminu D.
  • Vegani in vegetarijanci:  Vitamin D iz rastlinske hrane je težje absorbirati kot vitamin D iz živil živalskega izvora.
  • Odrasli> 55 let:  S starostjo se sposobnost kože, da tvori holekalciferol, zmanjšuje.
  • Pri kroničnih boleznih ledvic, črevesja ali jeter:  absorpcija vitamina D v prebavnem traktu je motena pri črevesnih boleznih. Aktivacija vitamina D se pojavi v jetrih in ledvicah.

Klikni in preveri ponudbo Metagenics – Vitamina D ▶  https://vitabaros.si/oznaka-izdelka/d-vitamin/

Zakaj vitamin D?

Vitamin D uravnava imunost

Dokazano je, da vitamin D igra vlogo v imunskem sistemu.
Navsezadnje ima večina imunskih celic receptorje za vitamin D za sprejem signala. Nekatere imunske celice lahko po potrebi pretvorijo vitamin D v aktivno aktivno obliko.

Vitamin D ohranja močne kosti in zobe

Vitamin D, ki ga vnesemo s prehrano ali ustvarimo s sončno svetlobo, se v našem telesu pretvori v aktivno obliko vitamina D, kalcitriol. Kalcitriol pravzaprav ni vitamin, temveč hormon, ki spodbuja absorpcijo kalcija iz črevesja in zagotavlja zadostno količino kalcija za mineralizacijo kosti. Raziskave kažejo, da vitamin D v kombinaciji s kalcijem pozitivno vpliva na gostoto kosti.

Vitamin D in pravilno delovanje mišic

Aktivna oblika vitamina D vpliva tudi na  delovanje mišic . Vitamin D je nepogrešljiv za vzdrževanje mišičnega tkiva in mišične moči.

Klikni in preveri ponudbo Metagenics – Vitamina D ▶  https://vitabaros.si/oznaka-izdelka/d-vitamin/

Kaj je vitamin D?

Vitamin D je v maščobah topen vitamin. Je eden redkih vitaminov, ki jih telo lahko proizvede samo. Vitamin D nastaja v koži pod vplivom sončne svetlobe. Dobimo ga tudi s prehrano. Obstajajo različne vrste vitamina D, od D1 do D5. Človeško telo uporablja dva izmed njih: D2 (ergokalciferol) in D3 (holekalciferol).

Vitamin D3 podpira normalno delovanje imunskega sistema (imunske celice imajo receptor za vitamin D), vzdrževanje normalnih kosti in zob , vzdrževanje normalnega delovanja mišic ter normalno absorpcijo in uporabo kalcija in fosforja.

Klikni in preveri ponudbo Metagenics – Vitamina D ▶  https://vitabaros.si/oznaka-izdelka/d-vitamin/