Pomanjkanje vitamina D?

Pomanjkanje vitamina D je zelo pogosto. Le majhen odstotek vitamina D zaužijemo s hrano (20%), saj imajo živila na splošno manjšo količino vitamina D v primerjavi s proizvodnjo vitamina na ravni kože. V maščobnih ribah (npr. Losos, sled, sardele), jetrih (iz piščanca ali teletine), olju iz polenovke in rumenjakih najdemo veliko holekalciferola. Zelenjava na splošno vsebuje malo vitamina D (ergokalciferol). Glavni vir vitamina D torej ni hrana, temveč izpostavljenost sončnemu sevanju. Vsi veliko premalo preživimo na sončni svetlobi, zato se pomanjkanje pojavlja zelo pogosto. Več kot 95% prebivalstva zaradi nezadostne absorpcije tvega pomanjkanje vitamina D *.

* Moyersoen et al. Vnos v maščobah topnih vitaminov v belgijski populaciji: ustreznost in prispevek živil, obogatenih živil in dodatkov. Hranila 2017; 9: 860.

Obstaja več rizičnih skupin za pomanjkanje vitamina D:

  • Kdor večino časa preživi v zaprtih prostorih in nima dovolj sončne svetlobe
  • Temnopolti:  Povečana količina melanina v koži otežuje proizvodnjo vitamina D.
  • Ko uporabljate zaščito pred soncem:  Ta izdelek blokira UVB žarke in preprečuje tvorbo vitamina D.
  • Med nosečnostjo in dojenjem obstaja povečana potreba po vitaminu D.
  • Vegani in vegetarijanci:  Vitamin D iz rastlinske hrane je težje absorbirati kot vitamin D iz živil živalskega izvora.
  • Odrasli> 55 let:  S starostjo se sposobnost kože, da tvori holekalciferol, zmanjšuje.
  • Pri kroničnih boleznih ledvic, črevesja ali jeter:  absorpcija vitamina D v prebavnem traktu je motena pri črevesnih boleznih. Aktivacija vitamina D se pojavi v jetrih in ledvicah.

Klikni in preveri ponudbo Metagenics – Vitamina D ▶  https://vitabaros.si/oznaka-izdelka/d-vitamin/

#vitabaros #vitaminD